1
BlackBOX Hala
Str. Anul Revoluției 1848 Nr. 73-C

BlackBOX a apărut din dorința de diversificare a scenei artistice gălățene și din conștinetizarea necesității existenței unui spațiu dedicat exclusiv artei experimentale. BlackBOX este prima galerie „artist-run-space” din oraș, realizată și coordonată de artista Monica Turcu și curatorul Vincentziu Pușcașu. Promovarea artei contemporane și experimentului artistic, facilitarea unui context de manifestare a disciplinei curatoriale, dar în egală măsură, configurarea unui laborator al ideilor și dezbaterii, acestea sunt dezideratele cu care galeria își începe activitatea. Evenimentele focalizate pe interacțiunea public – corpus artistic propun o alternativă de valorificare a formatelor de creație efemeră, a instalațiilor, a noilor media și a abordărilor artistice conceptuale. BlackBOX este expresia multimedialității și interdisciplinarității artistice din orașul Galați.

Serenadă/ fericirea are picioarele tale

INSTALATIE


Tip eveniment
VERNISAJ la NAG
Perioada Expozitie
04.10.2024 - 06.10.2024
Evenimentul marchează inaugurarea noului spațiu expozițional BlackBOX Hala. Atât poemul Serenadă/ fericirea are picioarele tale al lui Leonard Matei, cât și instalațiile / asamblajul new media al artistei Monica Turcu sondează tema singurătății și a luptei zilnice cu propriile gânduri. Prin instanțierea fluxului schizoid al ideilor, gândurilor, frustrărilor sau temerilor personajului ficțional din poem, expoziția scoate publicul din zona de confort (estetic), accentuând ubicuitatea unor subiecte dificile, precum despărțirea, dezamăgirea, izolarea voluntară sau moartea. Distribuția curatorială presupune coroborarea dimensiunii literar-poetice (a unui poem ce nu a văzut și nici nu este gândit să vadă lumina tiparului) cu dimensiunea estetic-funcțională a instalațiilor (profund conceptuale și concret determinabile doar prin intermediul instrumentelor tehnice – video, sunet etc.), în vederea constituirii unui eveniment ce agregă publicul, îl coagulează și îl catalizează din punct de vedere social. Întreg eșafodajul conceptual al evenimentului chestionează statutul dezirabilității artei și conceptelor pe care le operaționalizează, respectiv statutul de masă amorfă, inertă și depersonalizată al publicului, urmărind să provoace, să incite, să enerveze sau să scandalizeze. Scopul final constă în angajarea critică a publicului, activarea și antrenarea unor discuții despre artă și publicuri, nu doar despre artă ca pretext și context al existenței publicului.