vederea robotizata masinistica, violentea structurala precum si teme legate de identitate si identificarebazanduse pe o cercetare multidisciplinară a artistului.
"Blind Spot (*unghi mort)– o amplă instalație multimedia semnată de artistul român stabilit la Londra, Vladimir Florentin – interoghează spațiul încărcat tehnologic al non-înfruntării, un termen introdus inițial de Paul Virilio pentru a descrie modul în care tehnologia a influențat logicarăzboiului. Instalația lui Florentin reflectă procesele care definesc violența și conflictul contemporan – procese ce se desfășoară prin rețele tehnologice sofisticate, atât în perioadede acțiune, cât și de așteptare. Pe măsură ce parcurgem spațiulhalucinatoriu al instalației, întâlnim simboluri familiare, dardistorsionate – markeri de calibrare, ținte de rezoluție, hărți șidiagrame. Aceste simboluri grafice devin fundalul pentruintervenții sculpturale care imaginează ce s-ar putea întâmpladacă am perturba violența operațională a capitalismului, subliniind potențialul de agenție pe care îl avem într-o societate tot mai puternic structurată, organizată și controlatăde tehnologii bazate pe date. Florentin este interesat de imaginicare funcționează mai degrabă decât reprezintă și își îndreaptăprivirea spre un viitor în care aceste sisteme de control ar puteafi întoarse împotriva lor însele. Lucrarea centrală a instalațieiimaginează un avion de oțel, aparent prăbușit în markeriigrafici de care depindea; imaginea se „comportă greșit” șidetermină eșecul aparatului. Semi-dronă, semi-avion de hârtie, obiectul prăbușit întruchipează atât visurile copilărești ale zborului, cât și realitatea brutală a sistemelor tehnologice. Așacum observă Virilio, de fiecare dată când este inventată sauimplementată o nouă tehnologie, în același moment esteinventat și un nou accident. " Felicity Hammond
Vladimir Florentin, artist născut în România și stabilit la Londra, este co-fondator al Displaced Materials Lab (DML), specializat în fotografie extinsă. Practica sa cuprinde fotografiesculpturală și studiul locuirii umane. Absolvent cu onoruri al Universității Westminster în 2021, explorarea proceselor de gentrificare din Hackney Wick i-a marcat abordarea artistică șimodul de implicare în comunitate. A susținut seminarii la Westminster University și Kingston University și a participatla un workshop site-specific coordonat de Brad Feuerhelm șiJack Whitefield la Arles, Franța. Lucrările sale au fostprezentate în expoziții internaționale, precum Unseen Photo Fair (Amsterdam), Expanded Specialities (Galeria 2/3, București), AMP Gallery (Londra), ABBF at Peckham 24, Lunigiana Land Art (Italia) și Ambika P3 Gallery. Publicațiileîn care a apărut includ Tied to Light Collective Vol. 2, Romanian Contemporary Photography INFLUX, Kinda Weird Magazine, L’Œil de la Photographie și Home Alone: A Survival Guide de Max Siedentopf.
Mulțumiri speciale către Crama Cotnari pentru sprijinul acordat și pentru furnizarea vinului NAIV din cadrul evenimentului de deschidere. Măsura flexibilă a tuturor posibilităților face parte din programul anual „Fotografia după fotografie”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și este prezentată în parteneriat cu Borderline Art Space. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele acestuia pot fi folosite. Acestea revin în întregime responsabilității beneficiarului finanțării.