30
Galeriile Carol
Bd Carol 59 - etj.1 - interf 3C

Un spațiu interactiv dedicat artei contemporane, galeriile Carol promovează artiști emergenți din spațiul românesc și internațional. Programul expozițional este dinamic, expozițiile de grup alternează cu solo show-uri la care artiștii consacrați sunt invitați. Pentru 2018, galeria se focusează pe promovarea artiștilor tineri și pe colaborarea cu alte instituții, galerii, muzee din țară și din afara ei. Galerie de portofoliu, Carol facilitează totodată și accesul la vânzarea lucrărilor din expozițiile produse de galerie, dar pune în vânzare și obiectele-unicat. Galeria Carol se află situată într-un spațiu ușor accesibil, în centrul Bucureștiului, pe bd Carol, nr 59, la etj 1. Sălile generoase de expunere, aflate într-o casă interbelică, de factură clasică creează un dialog complementar între spațiu și lucrări.

Shaping Surfaces

ARTA CONCEPTUALA


Tip eveniment
DESCHIS si la NAG
Perioada Expozitie
15.09.2020 - 15.09.2020
În expoziția Shaping Surfaces, sculptura, pictura și obiectele creează împreună cu spațiul o arhitectură a emoțiilor. La Galeriile Carol, arta instalației transpune privitorul într-o zonă a unei arhitecturi emoționale – un spațiu care provoacă maximum de emoție – așa cum definea termenul, Mathias Goeritz, în al său „Manifest” (Manifest al Arhitecturii Emoționale, discurs ținut la preinaugurarea Muzeului Experimental El Eco, Mexic). Artiști precum Ionuț Barău, Andrei Bălan, Alin Carpen, Alexandru Micloș, Alexandru Papuc și Tudor Rantzos folosesc memoria ca practică artistică, fie că este vorba despre memoria culturală, emoțională, individuală sau colectivă. Prin recuperarea unor fragmente de cărbune de la Moara lui Assan, Alin Carpen aduce în atenție memoria unui monument istoric; Alexandru Papuc transpune „Memoria apei” într-un material industrial, Andrei Bălan recuperează personalități-victime ale sistemului comunist; Tudor Rantzos recurge la citate culturale din istoria artelor plastice pentru a readuce în atenție Mina de la Petrila; Ionuț Barău pledează pentru pictura protestatară ilustrând peisaje idilice, iar Alexandru Micloș creează obiecte-sculpturale cinetice care își găsesc echivalentul în cultura asiatică. Cei șase artiști transpun tale quale obiecte-vestigiu pe care le recuperează din natură, din ansamblurile arhitecturale pe care vor să le salveze de la uitare sau din imediata vecinătate. Asistăm astfel la disoluția granițelor dintre artă și viață, precum afirma Allan Kaprow (în Essays on The Blurring of Art and Life, University of California Press, 2003). Shaping surfaces este o expoziție în care se folosesc materialități diferite: de la lemn și metal, la plastic, spumă poliuretanică și blană artificială. Artiștii repun în discuție termenii lui Rosalind Krauss (Rosalind Krauss, Sculpture in the Expanded Field, în: The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths, Cambridge, MIT Press, 1985: 276-290) - conform căreia, materialul din care este confecționat obiectul suține practica artistică. Astfel, fiecare artist modelează (SHAPING) suprafețe (SURFACES) ale obiectelor artistice care amintesc de o Moară a lui Assan (Alin Carpen), de Minele de la Petrila (Tudor Rantzos), de rezistența anticomunistă (Andrei Bălan), de mediul înconjurător (Ionuț Barău), de Memoria apei (Alexandru Papuc) și de arta orientală (Alexandru Micloș). fragment din textul curatorial semnat de Raluca Băloiu, curator, critic de artă